Korzyści, czyli co zyskasz biorąc udział w warsztacie
- poznasz narzędzie budowania swojego profesjonalnego wizerunku zawodowego poprzez zachowanie, wygląd zewnętrzny i komunikacje za pomocą słów
- będziesz miał okazję zbadać poziom swojej inteligencji emocjonalnej (mocne strony + obszary do rozwoju)
- poznasz techniki wywierania wpływu i budowania dobrych relacji z innymi za pomocą komunikatów niewerbalnych
- nauczysz się technik prowadzenia efektywnych rozmów
- dowiesz się, jak osiągać wspólne zrozumienie w komunikacji
PROGRAM SZKOLENIA
1. PROCES KOMUNIKACJI
- anatomia komunikatu – jak powstają komunikaty
- jak komunikacja wpływa na nasze relacje osobiste i zawodowe – nie ma dobrych relacji bez komunikacji
- mechanizmy efektywnego komunikowania się
- jak ludzie zwykle rozumieją przekazywane informacje – „lejek komunikacyjny”
- przezwyciężanie barier komunikacyjnych blokujących skuteczne komunikowanie się
2. UMIEJĘTNOŚĆ POSTĘPOWANIA Z LUDŹMI
- czym wpływamy na innych – zachowanie, autoprezentacja, sztuka wypowiadania się
- reguły wywierania wpływu i budowania relacji
- „słuchajmy głośniej” – jeśli nie słuchasz, nie słyszysz; jeśli nie słyszysz nie dowiesz się i nie zrozumiesz – jak zostać doskonałym mówcą
- „widzę coś, czego ty nie widzisz” – czym się różnimy i jak pozbyć się „etykietowania”
3. SYGNAŁY NIEWERBALNE – JAK WPŁYWAĆ NA INNYCH NIE UŻYWAJĄC SŁÓW
- ważny jest Twój wygląd
- ważne jest Twoje zachowanie
- ważny jest Twój głos
- ważna jest Twoja postawa
- ważne są Twoje reakcje
- jak świadomie kontrolować sygnały, które przekazujesz innym
4. SŁOWA, KTÓRE MAJĄ ZNACZENIE
- jak powstają komunikaty: osądy, opinie, fakty
- odbiór komunikatu – wypowiedzi – jak ludzie rozumieją przekazywane informacje
- jak dobierać właściwe słowa, aby osiągnąć wspólne zrozumienie – intencja nadawcy = intencja odbiorcy
- sztuka dowiadywania się – trening zadawania mądrych pytań
- udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej – ze wskazaniem na motywującą negatywną informację zwrotną
- netykieta – czyli podstawowe zasady komunikacji pisemnej, w momencie kiedy pismo gra rolę Twojego ambasadora gdy Cię (fizycznie) nie ma
5. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH
- czym jest asertywność
- asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA
- pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
- autoanaliza własnego stanu „ego”
- strategie asertywnej komunikacji z innymi
6. ZARZĄDZANIE EMOCJAMI (SWOIMI I INNYCH)
- EQ – czym jest inteligencja emocjonalna
- przewaga EQ na IQ – dlaczego warto rozwijać swoją inteligencję emocjonalną
- kwestionariusz indywidualnego poziomu inteligencji emocjonalnej – badanie
- empatia i samokontrola – najważniejsze składowe inteligencji emocjonalnej
- NVC – komunikacja bez przemocy wg Marshala Rosenberga – jak nie ranić uczuć innych
- informacja zwrotna – udzielanie, przyjmowanie
7. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – WNIOSKI – na poziomie indywidualnym i grupowym
Powyższy temat możemy zrealizować jako szkolenie wewnętrzne.
Zapraszamy do kontaktu.
Oferujemy go również w formie wyjazdowej.