Efektywna obsługa klientów powiatowych urzędów pracy. Klient indywidualny i instytucjonalny. Kierunki zapowiadanych zmian


1. Klienci i usługi publicznych służb zatrudnienia

2. Zdefiniowanie klienta indywidualnego urzędów pracy jako osoby chcącej zmienić swoją sytuację zawodową

3. Katalog usług i instrumentów urzędów pracy, dostępnego dla klientów indywidualnych – omówienie przepisów prawnych oraz praktyczna ich realizacja, m.in.:

  • Pośrednictwo pracy
  • Doradztwo zawodowe
  • Organizacja szkoleń
  • Prace interwencyjne
  • Roboty publiczne
  • Prace społecznie użyteczne
  • Staż
  • Przygotowanie zawodowe dorosłych
  • Szkolenia
  • Finansowanie kosztów egzaminów
  • Finansowanie kosztów studiów podyplomowych
  • Pożyczki szkoleniowe
  • Stypendia na kontynuowanie nauki
  • Dodatek aktywizacyjny
  • Grant na telepracę
  • Świadczenie aktywizacyjne
  • Trójstronne umowy szkoleniowe
  • Bon szkoleniowy
  • Bon stażowy
  • Bon na zatrudnienie
  • Bon na zasiedlenie
  • Dotacja na podjęcie działalności gospodarczej. Zakładamy działalność gospodarczą, piszemy biznes plan

4. Case study 1 – Czy urząd pracy może być efektywny? – analiza sposobów skuteczności stosowanych instrumentów rynku pracy

5. Zdefiniowanie klienta instytucjonalnego urzędów pracy jako osoby chcącej skorzystać z instrumentów pomocy oferowanych przez urząd pracy

6. Katalog usług i instrumentów urzędów pracy, dostępnego dla klientów instytucjonalnych – omówienie przepisów prawnych oraz praktyczna ich realizacja, m.in.:

  • Pomoc w poszukiwaniu i doborze kandydatów do pracy
  • Pośrednictwo pracy
  • Pomoc w rozwoju zawodowym pracowników
  • Poradnictwo zawodowe
  • Wsparcie tworzenia miejsc pracy
  • Zatrudnianie osób niepełnosprawnych
  • Zatrudnianie cudzoziemców
  • Dotacja na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego, w tym bezrobotnego skierowanego przez powiatowy urząd pracy
  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy
  • Staże i bony stażowe
  • Przygotowanie zawodowe dorosłych
  • Szkolenia i bony szkoleniowe
  • Trójstronne umowy szkoleniowe
  • Wsparcie tworzenia miejsc pracy
  • Prace interwencyjne
  • Roboty publiczne
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
  • Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne
  • Bon zatrudnieniowy
  • Dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego w wieku 50+
  • Bon na zasiedlenie
  • Zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy oraz składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych za zatrudnionych bezrobotnych do 30 roku życia
  • Zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy za zatrudnione osoby powyżej 50 roku życia
  • Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia
  • Prace społecznie użyteczne

7. Decyzyjność i odpowiedzialność za lokalny rynek pracy. Wybrane problemy prawne – case study 2 – krytyczna analiza ustawy o promocji zatrudnienia i wybranych rozporządzeń wykonawczych w kontekście obsługi pracodawców i odpowiedniego przygotowania osób bezrobotnych do wejścia na rynek pracy

8. Budowanie marki publicznych służb zatrudnienia. Forma i sposób komunikacji pomiędzy urzędem a jego klientami

9. Zapotrzebowanie na pracowników w najbliższych latach. Perspektywy rozwoju rynku pracy

10. Co wiemy o planach w zakresie reform na rynku pracy? Główne elementy zmian: Ustawa o wspieraniu zatrudnienia, Ustawa o zatrudniania cudzoziemców, Ustawa o zawieraniu i rozliczaniu umów w sposób elektroniczny przez niektórych pracodawców


szkolenia wewnętrzne dla urzędów pracy Powyższy temat możemy zrealizować jako szkolenie wewnętrzne.

Zapraszamy do kontaktu.


 Oferujemy go również w formie wyjazdowej.


Komentarze są wyłączone.