1. Klienci i usługi publicznych służb zatrudnienia
2. Zdefiniowanie klienta indywidualnego urzędów pracy jako osoby chcącej zmienić swoją sytuację zawodową
3. Katalog usług i instrumentów urzędów pracy, dostępnego dla klientów indywidualnych – omówienie przepisów prawnych oraz praktyczna ich realizacja, m.in.:
- Pośrednictwo pracy
- Doradztwo zawodowe
- Organizacja szkoleń
- Prace interwencyjne
- Roboty publiczne
- Prace społecznie użyteczne
- Staż
- Przygotowanie zawodowe dorosłych
- Szkolenia
- Finansowanie kosztów egzaminów
- Finansowanie kosztów studiów podyplomowych
- Pożyczki szkoleniowe
- Stypendia na kontynuowanie nauki
- Dodatek aktywizacyjny
- Grant na telepracę
- Świadczenie aktywizacyjne
- Trójstronne umowy szkoleniowe
- Bon szkoleniowy
- Bon stażowy
- Bon na zatrudnienie
- Bon na zasiedlenie
- Dotacja na podjęcie działalności gospodarczej. Zakładamy działalność gospodarczą, piszemy biznes plan
4. Case study 1 – Czy urząd pracy może być efektywny? – analiza sposobów skuteczności stosowanych instrumentów rynku pracy
5. Zdefiniowanie klienta instytucjonalnego urzędów pracy jako osoby chcącej skorzystać z instrumentów pomocy oferowanych przez urząd pracy
6. Katalog usług i instrumentów urzędów pracy, dostępnego dla klientów instytucjonalnych – omówienie przepisów prawnych oraz praktyczna ich realizacja, m.in.:
- Pomoc w poszukiwaniu i doborze kandydatów do pracy
- Pośrednictwo pracy
- Pomoc w rozwoju zawodowym pracowników
- Poradnictwo zawodowe
- Wsparcie tworzenia miejsc pracy
- Zatrudnianie osób niepełnosprawnych
- Zatrudnianie cudzoziemców
- Dotacja na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego, w tym bezrobotnego skierowanego przez powiatowy urząd pracy
- Krajowy Fundusz Szkoleniowy
- Staże i bony stażowe
- Przygotowanie zawodowe dorosłych
- Szkolenia i bony szkoleniowe
- Trójstronne umowy szkoleniowe
- Wsparcie tworzenia miejsc pracy
- Prace interwencyjne
- Roboty publiczne
- Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
- Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne
- Bon zatrudnieniowy
- Dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego w wieku 50+
- Bon na zasiedlenie
- Zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy oraz składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych za zatrudnionych bezrobotnych do 30 roku życia
- Zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy za zatrudnione osoby powyżej 50 roku życia
- Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia
- Prace społecznie użyteczne
7. Decyzyjność i odpowiedzialność za lokalny rynek pracy. Wybrane problemy prawne – case study 2 – krytyczna analiza ustawy o promocji zatrudnienia i wybranych rozporządzeń wykonawczych w kontekście obsługi pracodawców i odpowiedniego przygotowania osób bezrobotnych do wejścia na rynek pracy
8. Budowanie marki publicznych służb zatrudnienia. Forma i sposób komunikacji pomiędzy urzędem a jego klientami
9. Zapotrzebowanie na pracowników w najbliższych latach. Perspektywy rozwoju rynku pracy
10. Co wiemy o planach w zakresie reform na rynku pracy? Główne elementy zmian: Ustawa o wspieraniu zatrudnienia, Ustawa o zatrudniania cudzoziemców, Ustawa o zawieraniu i rozliczaniu umów w sposób elektroniczny przez niektórych pracodawców
Powyższy temat możemy zrealizować jako szkolenie wewnętrzne.
Zapraszamy do kontaktu.
Oferujemy go również w formie wyjazdowej.